Учителям

Інформаційні матеріали до 25-річчя від дня ухвалення Конституції України

* * *

https://nvk.in.ua/wp-content/uploads/Шаблон-вiдомостi1.xlsx

 

Графік чергування вчителів (2020-2021 н.р)

* * *

«Про створення безпечного освітнього середовищі в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькування)»

* * *

16 днів проти насилля

* * *

Щодо проведення акції «16 днів проти насилля»

* * *

Деякі питання організації виховного процесу у 2020-2021 н.р.

* * *

Інформація про інформаційно-просвітницькі заходи з питань протидії булінгу в домашньому та учнівському середовищі.

  1. Виховний захід «Сім’я без насилля».
  2. Анонімне анкетування щодо проявів насилля в навчальному закладі.
  3. Заняття з елементами тренінгу «Проблема насилля та жорстокості стосується кожного».
  4. ГКК «Територія без насилля».
  5. Надання індивідуальних та групових консультацій з питань особистісних проблем учням (по запиту).
  6. Бесіда «Батьки у Вашому житті. Правила поведінки та взаємовідносин з батьками».
  7. Профілактичні бесіди під час ГКК.
  8. Постійно діюча Рада у справах неповнолітніх та протидії булінгу.
  9. Бесіди з представниками ювенальної превенції «Людина – це живий товар?».

ПРИЙОМИ ПОКРАЩЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ В КЛАСІ

1. Фокусування

Техніка фокусування передбачає концентрацію уваги учнів до того, як розпочнеться урок. Отже, ви повинні зачекати й не розпочинати роботу доти, доки всі не заспокояться. Досвідчені вчителі знають, що мовчання — ефективний засіб. Вони можутьпідкреслити, що чекають на увагу, продов­жуючи мовчати ще 5-10с після того, як клас повністю заспокоївся. Варто розпочати уроктихіше, ніж завжди. Зазвичай в учителя, який розмовляє тихо, учні поводяться спокійніше, аніж у того, хто говорить голосно. Діти змушені сидіти мовчки, аби мати змогу почути розповідь чи пояснення вчителя.

2. Пряма настанова

Невпевненість збільшує рівень збудження в класі. Техніка прямої настанови передбачає на початку кожного уроку повідомлення учням плану уроку. Вчитель визначає, що він та учні мають зробити за урок. Він може визначити час для виконання окремих завдань.

Ефективним є спосіб поєднання цієї техніки з першою — виділити учням час у кінці уроку для справ на їхній вибір. Учитель може більше сподіватися на увагу класу, коли діти знають, що в них залишиться час на власні справи. Вони усвідомлюють, що чим більше вчитель витратить часу на те, щоб привернути їхню увагу, тим менше вільного часу в них залишиться.

3. Контроль

В основі цього принципу — обхід класу. Встаньте й пройдіться класною кімнатою. Ходіть, коли учні працюють. Стежте за ходом виконання ними роботи. Через 2 хв після початку виконання учнями письмових завдань учитель має обійти клас, перевірити, чи всі розпочали роботу, чи правильно зрозуміли завдання, чи поставили свої прізвища на роботах.

Можливі перерви. Вчитель може надавати індивідуальні поради, якщо необхідно. Учні, які ще не включилися у виконання завдання, швидше це зроблять, побачивши, що вчитель наближається. Таким чином можна заохотити до роботи тих, хто недосить уважний або надто повільний.

Вчитель не втручається в хід роботи, не намагається робити загальні зауваження, якщо тільки не помітить однакових проблем у кількох учнів. Він говорить спокійним голосом, і діти цінують його особисту позитивну увагу.

4. Моделювання

Усім відомий вислів «Навчити можна власним прикладом». Ввічливі, жваві, повні ентузіазму, терплячі, толерантні та організовані вчителі показують приклад своєю поведінкою. І, навпаки, вчителі, у яких слово розходиться з ділом, збивають із пантелику дітей та провокують їх до порушення поведінки.

Якщо ви хочете, щоб учні не підвищували голос під час роботи, ви маєте також говорити тихіше.

5. Невербальні сигнали

У 50-ті роки XX ст. звичайним предметом на уроці був нікельований дзвінок, який стояв на вчительському столі. Подзвонивши, вчитель міг привернути загальну увагу класу.

Невербальними сигналами є також вираз обличчя, поза, жести. Ретельно підберіть типи невербальних сигналів для використання на уроці. Поясніть учням, що ви хочете від них, коли використовуєте цісигнали.

6. Контроль середовища

Класна кімната має бути теплим та радісним місцем. Учням подобається, коли в кабінеті щось періодично змінюється.

Навчальні центри, прикрашені картинами, оформлені з використанням приємних кольорів, викликають в учнів інтерес до навчання.

Діти прагнуть щось знати про вас і ваші інтереси. Нехай у вашому класі буде щось особисте: сімейне фото, щось, що стосується вашого хобі, якась колекція на вашому столі тощо. Вони обов’язково спонукають ваших учнів до особистої розмови. Колидіти краще знатимуть вас, ви матимете значно менше проблем із дисципліною.

Нехай класна кімната буде місцем, де ви легко зможете керувати увагою учнів, де їм буде легко зосередитися на виконанні завдання.

7. Ненав’язливе втручання

Розумний учитель подбає про те, щоб учень не був покараний за свою погану поведінку, опинившись у центрі уваги. Він проводить урок, запобігаючи виникненню проблем. Вжиті ним заходи щодо порушників поведінки мають бути майже непомітними для навколишніх. А отже, решта учнів не відволікатиметься від виконання роботи.

Ефективно використовувати під час уроку прийом «згадування імені». Як тільки вчитель бачить, що учень розмовляє або не працює, просто вставляє ім’я цієї дитини в розповідь так, щоб це виглядало абсолютно природно: «Як бачиш, Денисе, ми розібрали одну з десяти колонок». Денис, почувши своє ім’я знову повертається до роботи, причому решта класу не звертає на це уваги.

8. Стверджувальна дисципліна

Це традиційний обмежувальний авторитаризм. Запропонована Ле Кантером, вона має максимально застосовувати заохочення. Учням презентуються чіткі правила, на необхідності виконання яких постійно наголошується.

9. Стверджувальні «Я»-повідомлення

Будучи компонентом стверджувальної дисципліни, ці «Я»-повідомлення є формулюваннями, що використовує вчитель підчас сутички з учнем, який погано поводиться. Вони маютьбути чітким описом того, якою повинна бути поведінка учня.

Вчитель, який досконало володіє цією технікою, фокусує увагу учня насамперед на тій поведінці, якої від нього чекають, а не на поганій: «Я хочу, щоб ви…», «Мені потрібно, щоб ви…», «Я чекаю, щоб ви…».

Недосвідчений учитель може припуститися помилки: «Я хочу, щоб ви припинили…». Це, як правило, породжує конфронтацію та протест. Увага сфокусована на поганій поведінці, й учень готовий до негайної відповіді: «Я нічого не зробив!» або «Це не я…», й починається з’ясовування стосунків

10. Гуманні “Неповідомлення”

Ці «Я»-повідомлення виражають почуття вчителя. Томас Гордон, автор методики навчання вчительської майстерності (ТЕТ), виокремлює 3 типи таких послань.

Перше — це опис поведінки дітей: «Коли ви говорите одночасно зі мною…». Друге — це враження, яке ця поведінка справляє навчителя: «Я маю зупинити мій урок…». І третє —почуття, які вона породжує в душі вчителя: «… Це засмучує мене».

Учитель, якому постійно заважає учень, може одного разу вдатися до досить емоційного висловлення своїх почуттів: «Я не можу уявити, що такого я тобі зробив, чому ти вважаєш, що я не гідний твоєї поваги, в той час, коли решта учнів так не вважає. Якщо я був до тебе колись надто суворим чи неуважним, будь ласка, дай мені про це знати в будь-якому разі. Я почуваюся так, ніби чимось тебе образив, а ти тепер вважаєш за потрібне демонструвати мені свою неповагу». Після такої розмови учень має заспокоїтися на тривалий час.

11. Позитивна дисципліна

Говоріть дітям, як потрібно поводитися, замість того, щоб перераховувати речі, які вони не повинні робити. Замість «не бігайте» скажіть «ходіть спокійно». Замість «не бийтеся» — «розв’язуйте конфлікти цивілізовано». Передавайте ваші правила як сподівання. Поясніть учням, як ви чекаєте від них пристойної поведінки в класі.

Частіше вдавайтеся до схвалення. Коли ви бачите, що хтось поводиться добре, висловіть йому своє задоволення. Ви можете це зробити словами, але не обов’язково тільки ними. Посмішка, схвальний порух головою — все це сприяє хорошій поведінці.

РЕКОМЕНДАЦІЇ

класному керівникові з попередження правопорушень учнів

  1.  Вивчити особистості дітей та особливості їх розвитку на основі психодіагностики, взяти  на контроль учнів, що мають негативну поведінку, здійснювати психолого-педагогічні спостереження.
  2. Відвідати сім”ї дітей, вивчити умови проживання, підготовки до уроків. взаємостосунки дорослих і дітей.
  3. Взяти на облік сім”ї, де немає контролю з боку батьків за поведінкою дитини, в яких зловживають спиртними напоями, де батьки уникають контактів зі школою.
  4. Вивчити стан здоров’я дітей, стежити за „картками здоров’я” учнів.
  5. Забезпечувати взаємозв’язок з батьками через попереджувальні інформаційні листи.
  6. Створити умови для корекції стосунків учня з товаришами, дорослими, батьками.
  7. Знаходити шляхи взаєморозуміння з учнем у спілкуванні з вчителями, щоб він міг їм довірятися.
  8. Налагодити індивідуальну роботу з учнем, враховуючи його психологію, фізіологічний стан, нахили, захоплення,  позитивні сторони характеру,  уміння.
  9. Залучати учнів до участі в гуртках, до позакласної роботи та суспільно-корисних справ.
  10. Співпрацювати зі шкільною радою профілактики правопорушень, органами місцевого самоврядування.

Про створення безпечного освітнього середовища

 

МОН захист дітей в умовах КОВІД № 586

 

ГРАФІК проведення КНЗ КОР «КОІПОПК» у серпні 2020 року інструктивно-методичних нарад для керівників та методистів регіональних методичних служб, керівників методичних об’єднань учителів

 

Про деякі питання організації виховного процесу у 2020/2021 н.р.  щодо формування у дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок

 

НАССР в ДНЗ та ЗОШ (Hazard Analysis Critical Control Points – система, що дозволяє передбачити оцінити ризики і запобігти випуск небезпечної харчової продукції, тим самим, забезпечити споживачам гарантії безпечності харчових продуктів)

 

Про проведення онлайн-курсу з мовного менеджменту

 

“Про внесення змін до деяких ЗУ щодо окремих питань завершення 2019/2020 навчального року”

Нормативні документи щодо організації підвезення учасників ЗНО

«Інженерний тиждень»

План-графік курсової перепідготовки вчителів НВК

Перспективний план атестації педагогічних працівників

Наказ 367 Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів

Звіт за ІІ семестр 2020

Інформація щодо прогнозованих потреб у фахівцях

Збір коштів з батьків учнів

Керівникам – щодо збору коштів

 

* * *

№ 155 Про стан викладання української мови

№ 157 Про моніторинг стану навички читання 2-4 кл

Довідка про стан викладання географії

Довідка про стан викладання музичного мистецтва

* * *

Річний план роботи на 2020-2021 н.р. (проект)

* * *

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

* * *

Склад ради НВК

Піклувальна рада

* * *

Антибулінг

* * *

Програма «ПРОФІЛАКТИКА ТА ПОДОЛАННЯ БУЛІНГУ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ»

* * *

Перспективний план атестації педагогічних працівників

* * *

* * *

 

* * *

Нова школа – простір освітніх можливостей

* * *

 


План евакуації Баришівського НВК

План підготовки дня ЦЗ

Програма загальної підготовки працюючого персоналу

План проведення ЦЗ

 

НАКАЗ Про підготовку та проведення “Дня цивільного захисту”

Плани “Дня цивільного захисту”

Лист МОН України від 17.08.2016 № 1/9-437 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах»

Щодо оплати праці вчителів за викладання декількох предметів

Відповідно до п. 3.25 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 6.10.2010 № 930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників», в редакції згідно зі змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.2011 р. № 1473 «Про затвердження Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», вчителі, які мають педагогічне навантаження з кількох предметів, атестуються з того предмета, який викладають за спеціальністю.

У цьому випадку присвоєна кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження. Необхідною умовою при цьому є підвищення кваліфікації з предметів інваріантної складової змісту загальної середньої освіти.

Згідно з п. 5 наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.2011 № 1473 він набирає чинності з дня його офіційного опублікування. Наказ набув чинності з 23.01.2012 року.

Міністерством освіти і науки України у листі від 26.01.2011 №1/9-44 наголошено, що органи управління освітою спільно з інститутами післядипломної педагогічної освіти повинні планувати курси підвищення кваліфікації вчителів, які викладають два і більше навчальних предметів, застосовуючи очно-дистанційні, дистанційні, варіативні та інші форми навчання, які б органічно взаємоузгоджувалися з процедурою атестації педагогічних працівників.

Згідно з п. 6.1 Типового положення про атестацію нарахування заробітної плати відповідно до присвоєної за результатами атестації кваліфікаційної категорії здійснюється з дня прийняття рішення атестаційною комісією.

Тож, вчителям, які підвищили кваліфікацію з предметів інваріантної складової змісту загальної середньої освіти, присвоєна атестаційною комісією кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження.

Щодо предметів варіативної складової, то Типовим положенням про атестацію не передбачено вимоги щодо обов’язковості проходження вчителями, які ведуть ці предмети, підвищення кваліфікації. У цьому випадку кваліфікаційна категорія поширюється на педагогічне навантаження варіативної складової, незалежно від підвищення кваліфікації.

Інформує управління соціально-економічного захисту ЦК Профспілки