Інклюзивне навчання

Інклюзія: План роботи 2023/2024 н.р.

Про методичні рекомендації “Безпечне освітнє середовище”

Лист УІРО області

Про методичні рекомендації ООП Додаток 2023

 

ПОЛОЖЕННЯ ПРО КОМАНДУ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ДИТИНИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ «БАРИШІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ»

Про затвердження Положення про команди  психолого-педагогічного супроводу  дітей  з  особливими освітніми потребами  у 2022/2023 навчальному році

Про організацію інклюзивного навчання  у 2022/2023 навчальному році

Про організацію інклюзивного навчання  у 2022/2023 навчальному році

 

Освіта України в умовах воєнного стану. Інноваційна та проєктна діяльність: науково-методичний збірник 

 

Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році

 

Про роботу асистента вчителя

 

Постанова 957 із змінами

 

ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

 

ПОЛОЖЕННЯ ПРО КОМАНДУ ПСИХОЛОГО- ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ДИТИНИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ «БАРИШІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ»

Наказ

 

Методичні рекомендації щодо визначання освітніх труднощів І рівня

Протокол оцінки І рівень

Постанова №957 від 15.09.21 р. ПОЛОЖЕННЯ

ІПР з січня 2022 р.

 

Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освтніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2021-2022 навчальному році

 

Методичні рекомендації 2019-20

 

Методичні рекомендації 2020-21

* * *

Інклюзивна освіта
в Баришівському НВК “гімназія –загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»

«У МЕНЕ НЕМАЄ НІГ, АЛЕ Є ПОЧУТТЯ. Я НЕ МОЖУ БАЧИТИ, АЛЕ Я ПОСТІЙНО ДУМАЮ. ХОЧА Я НЕ ЧУЮ, Я ХОЧУ СПІЛКУВАТИСЯ. ЧОМУ ЛЮДИ ВВАЖАЮТЬ МЕНЕ НЕПОТРІБНОЮ, БЕЗМОВНОЮ, БЕЗДУМНОЮ? ЯК І ІНШІ, Я СПРОМОЖНА ДУМАТИ ПРО НАШ СВІТ.»
КОРАЛІ СЕВЕРС, 14 РОКІВ

Що таке інклюзивна освіта?

Інклюзивна освіта дає можливість усім учняму повному обсязі брати участь у житті колективу дитячого садка, школи, дошкільному та шкільному житті.

Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.

Інклюзивна освіта — це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.

ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:

  • Діти навчаються разом у звичайній школі.
  • Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
  • Діти отримують можливість жити разом з батьками.
  • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
  • У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
  • Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.

Переваги для дітей без особливих потреб:

  • вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;
  • вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;
  • вчаться співробітництву;
  • вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

Переваги для родин:

  • Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей.
  • Родини одержують підтримку з боку інших батьків.
  • Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей.
  • Всі батьки стають частиною шкільної спільноти.

Переваги для вчителів та інших фахівців:

  • Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
  • Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
  • Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) навчаються працювати в команді.

Інклюзія в нашій школі означає розкриття кожного учня.

Інклюзія враховує потреби дітей,створюються спеціальні умови, підтримка необхідні учням і

Посібник «Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків»

Розробку посібника «Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків» здійснено в рамках діяльності науково-методичного центру інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.

Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків / Укладачі Н. В. Заєркова, А. О. Трейтяк. – К., 2016. – 68 с.

Мета посібника – відповісти на основні запитання про впровадження інклюзивної освіти в навчальних закладах системи дошкільної та загальної середньої освіти, які найчастіше виникають у педагогів і батьків. Посібник створено у формі запитань і відповідей. Відповіді на запитання містять посилання на основні законодавчі та нормативно-правові документи, інші літературні джерела, а також коментарі, які можуть не співпадати із зазначеними першоджерелами. Ми робимо це для того, щоб читачі краще зрозуміли суть інклюзії, а також віримо, що краще розуміння цього процесу приведе до нових, покращених змін як у законодавстві, так і у практиці.

Створення індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами: методичний посібник

Створення індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами: методичний посібник / Під заг. ред.Софій Н. З., – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 66 с. ISBN 978-966-2432-33-6

Методичний посібник «Створення індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребам» містить загальну інформацію про структуру індивідуальної програми розвитку, процес її створення, а також практичні приклади індивідуальних програм розвитку для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Посібник стане ще одним корисним ресурсом для педагогів, батьків та інших фахівців.

Станом на 1 вересня 2021-2022 н.р. в закладі створено 7 інклюзивних класів, в яких здобувають освіту 8 дітей з особливими освітніми потребами. Відкрито нову, простору, відремонтовану та прекрасно оснащену Ресурсну кімнату.

          Станом на 1 вересня 2020-2021 навчального року в закладі створено 4 інклюзивних класи, в яких здобувають освіту 5 дітей з особливими освітніми потребами.
       Для забезпечення проведення індивідуальних та групових психолого-педагогічних занять для дітей з ООП на базі НВК було створено ресурсну кімнату.
На даний момент в ресурсній кімнаті створено робочу зону для вчителя, індивідуальні місця для навчання. Планується розширення ігрової та створення побутово-практичної зони.
Для забезпечення якості надання освітніх та корекційно-розвиткових послуг ресурсна кімната забезпечена наступним:
 – сенсорна інтерактивна мультимедійна дошка з проектором;
 – планшети;
 – принтер, комп’ютер, ноутбук;
 – тактильна доріжка, м’який мат, пуфи;
 – балансири, іграшки для розвитку дрібної моторики, валіза карток Домана, кінетичний пісок, картки для розвитку зв’язного мовлення та ін.